Munkavállalói (Felhasználói) kérdések

Mi a Széchenyi Pihenőkártya?

A Széchenyi Pihenőkártya (röviden SZÉP Kártya) - mint elektronikus utalványkártya - az Szja tv. szerinti béren kívüli juttatási lehetőség, cafetéria elem Magyarországon.

Nagy előnye a munkáltató számára, hogy kedvezményes adózású béren kívüli juttatásként adható, s a kártyával kapcsolatos költségeket nem a munkáltató vagy a munkavállaló, hanem a szolgáltató és a kártyakibocsátó Intézmény viseli, fizeti meg.

A jogszabály szerint három alszámlás (szálláshely, vendéglátás, szabadidő) kártyaként használható az MKB SZÉP Kártya. Évente a munkáltató 225.000 Ft támogatást szálláshelyre, 150.000 Ft-ot vendéglátásra, 75.000 Ft-ot pedig szabadidős szolgáltatásokra, összesen 450.000 Ft-ot nyújthat kedvezményes adózással (15% szja és 14% eho). Az Szja tv. éves 200 eFt-os és 450 eFt-os maximális keretfelhasználást ír elő a kedvezményes (34.51%-os) adóteher alkalmazására. A SZÉP kártya figyelembevétele az éves kereteknél a következő táblázat szerint történhet:

34,51%-49,98% adók "szerkezete" (2016)
SZJA tv. 71. §=34,51%
VAGY: SZÉP nélkül béren kívüli juttatások éves 200 eFt-ig, egyedi határok betartásával
VAGY: SZÉP nélkül béren kívüli juttatások éves 200 eFt-ig, egyedi határok betartásával és további éves 250 eFt SZÉP egyedi alszámlák betartásával
VAGY: Kizárólag SZÉP juttatás éves 450 eFt-ig, egyedi alszámlák betartásával
49,98%
Ami az előbbi szabályokon "túli" juttatás, vagy a 70. § szerinti meghatározott juttatás=49,98%

A munkavállalók a szálláshely szolgáltatást (belföldi üdülést), a gyógyfürdő és strandszolgáltatást mindhárom alszámla terhére igénybe vehetik, a vendéglátás alszámlát (üdülés mellett) meleg étkezésre, a szabadidős alszámlát (üdülés mellett) szabadidős szolgáltatásokra költhetik.

Az MKB SZÉP Kártya megjelenésében és használatában a bankkártyákhoz hasonló: mágnescsíkos kártya. Az ötféle fizetési mód (POS-terminál, internet vagy telefon használata a helyszínen, webshopos és előrefizetéses engedélyezés) lehetővé teszi, hogy a rendszerhez csatlakozott szolgáltatóknál a kártyabirtokos az MKB SZÉP Kártyával szolgáltatásokat vegyen igénybe, ezzel "fizetve ki" az ellenértéküket.

Az MKB SZÉP kártya névre szóló, a főkártyát csak a munkavállaló használhatja, de más személyek költségeit is fizetheti vele. A juttatáshoz való (családon belüli) egyszerűbb hozzáférés érdekében társkártya is igényelhető, melynek száma nincsen korlátozva. Így a kártyabirtokos és a közeli hozzátartozóik is költhetik egy időben, akár egymástól függetlenül is az egyenleget.

A fő- és társkártya érvényességi ideje 5 év. Lejárat esetén az új főkártya automatikusan és díjmentesen legyártásra kerül, amennyiben a lejárat előtt 2 éven belül érkezett a kártyára munkáltatói juttatás. Az MKB SZÉP Kártyához egyedi PIN kód nem tartozik. PIN kód kérése esetén az alszámlák kódját kell beütni: szálláshoz 1111, vendéglátáshoz 2222, szabadidős szolgáltatáshoz 3333.

A munkavállalók számára a főkártya és lejárat utáni cseréje automatikus és ingyenes. Az első 1 db társkártya ingyenes. Társkártya, és az elvesztés, ellopás, rongálódás, névváltozás miatti pótkártyák (a munkavállalónak és a hozzátartozónak is) 1.500Ft+ÁFA = 1.905 Ft/db áron igényelhetők a munkáltatón keresztül, vagy egyénileg közvetlenül az intézménytől.

A kártyán lévő elektronikus utalvány készpénzre vagy készpénz-helyettesíthető eszközre nem váltható be.

Oldal teteje

Mire költhető a SZÉP Kártya?

A Kormány a 198/2013(VI.13) sz. rendeletével módosította a SZÉP Kártya rendszeréről szóló 55/2011. (IV. 12.) rendeletét. A módosítások 2013.06.14. illetve 2013.07.01. napjától lépnek/léptek hatályba. A módosításokkal egybeszerkesztett, 2013.07.01-jétől hatályos szöveg itt tekinthető meg. Az egyes alszámlák terhére finanszírozható szolgáltatások körét az alábbiakban ismertetjük.

A szolgáltatások igénybe vevője nemcsak a munkavállaló lehet, hanem a munkavállaló közeli hozzátartozói (+élettárs) is, de kizárólag a kártyabirtokos fizethet a kártyával.

A vendéglátás alszámla terhére a meleg étkezési szolgáltatásokat, a szabadidő alszámla terhére a szabadidős szolgáltatásokat szálláshely (üdülés) egyidejű igénybe vétele nélkül is fizetheti a Kártyabirtokos.

Oldal teteje

Hogyan igényelhető az MKB SZÉP Kártya?

A kártyához való hozzájutást csak a munkáltató kezdeményezheti. A munkáltatónak ezen dolgozói juttatás folyósításához mindenféleképpen munkáltatói szerződést kell kötnie a kártyakibocsátó Intézménnyel.

A Munkáltató a honlapunkon is megtalálható "Megrendelés munkavállalóknak" nyomtatványon rendelheti meg az MKB SZÉP Kártyát, a dolgozó adatainak megadásával és az utalással egyidejűleg.

A megkötött szerződés és a kitöltött nyomtatvány alapján a munkáltató által megnevezett munkavállalók automatikusan jogosulttá válnak (díjtalanul) a kártyára, annak használatával (külön költség nélkül) a támogatás "elköltésére", így azt egyénileg, belépési nyilatkozat, vagy egyéb bizonylat kitöltésével a munkavállalónak nem szükséges (nem is lehetséges) kezdeményeznie.

Oldal teteje

Mekkora összeg igényelhető a Kártyára?

Évente a munkáltató 225.000 Ft juttatást a szálláshely alszámlára, 150.000 Ft juttatást a vendéglátás alszámlára, 75.000 Ft juttatást pedig szabadidő alszámlára (összesen 450.000 Ft támogatást) nyújthat kedvezményes adózással (15% szja és 14% eho). Az egyes említett értékhatáron felüli részek után a munkáltatót 15% szja és 27% eho fizetési kötelezettség terheli.

A munkavállaló számára mind a 450.000 Ft, ill. a részösszeg határok alatt adott összeg, mind az ezek felett nyújtott támogatás adómentes juttatásnak számít, a munkavállalót semmilyen adófizetési kötelezettség nem terhel.

A kártyán lévő egyenleg kizárólag a támogatás juttatását követő második év május 31-ig használható fel, e határidő nem hosszabbítható meg. Pl.: a 2015-ben kapott munkáltatói hozzájárulást 2017. május 31-ig kell felhasználni.

A fel nem használt támogatás összege lejártnak minősül, amelyek ellenértékét az Intézmény köteles a munkáltató részére visszafizetni.

Fontos tudnivaló, hogy a juttatás nem normatív alapú, így egységesen nem kell minden dolgozónak felajánlani, továbbá személyenként eltérő összegben is adható, a munkáltató belső szabályzata szerint.

Az egyes alszámlákra utalt összeg az alszámlák között nem csoportosítható át.

Oldal teteje

Mikor használható fel a munkáltató által utalt összeg?

A juttatások lekönyvelési (jóváírási) ideje minden esetben a munkáltatói utalás időpontjától és az ahhoz tartozó felosztási lista rendelkezésre állásától függ. Az utalások lekönyvelése az Intézmény bankszámláján történő beérkezést, a felosztási lista egyidejű rendelkezésre állását követően legkésőbb 3 munkanapon belül megtörténik, így az új egyenleg gyorsan elérhető és felhasználható.

A munkavállaló egyéni MKB SZÉP Kártya utalványszámlájára érkezett támogatás összegéről az Intézmény értesítést küld a munkáltatónak és munkavállalónak egyaránt.

Oldal teteje

Interneten hogyan tudom lekérdezni az egyenlegemet?

A honlapunkon működő Egyenleglekérdezés menüpontban a MKB SZÉP Kártya birtokosok tájékozódhatnak a mindenkor aktuális egyenlegükről.

Bejelentkezéskor azonosítóként az Intézménytől kapott munkavállalói azonosító számot kell megadni. Az azonosító szám a munkavállaló MKB SZÉP Kártyáján található meg, nem azonos a kártyaszámmal.

Első bejelentkezéskor a jelszó a születési dátum pontok nélkül ÉÉÉÉHHNN formátumban (pl.: 19851231). Az adatbiztonsági előírásoknak megfelelően az első sikeres bejelentkezés után a jelszót meg kell változtatni. Az új jelszó minimum 6 karakter lehet, kis- és nagybetűnek valamint számnak is szerepelni kell benne. Későbbiekben már az új jelszóval kell bejelentkezni.

Amennyiben a bejelentkezés során illetve a jelszómódosítással kapcsolatban kérdés merül fel, vagy segítségre van szükség, az Intézmény Ügyfélszolgálata a 06 1 268 7272-es telefonszámon készséggel áll rendelkezésre munkanapokon 9 és 15 óra között.

Oldal teteje

Hogyan lehet tájékozódni az aktuális egyenlegről?

Az www.mkbszepkartya.hu weboldalon található munkavállalói egyenleglekérdezés menüpontban, valamint az MKB SZÉP Vonalon (06/1 268 7272), a Kártyaközpont telefonszámán (06/1 238 0361, 06/1 238 0362, (06 20) 298-7009, (06 30) 931-9704 és a (06 70) 779-7699) naprakész információ kapható a mindenkori aktuális egyenlegről. A juttatások jóváírását, valamint a kártyás vásárlásokat követően az e-mail címmel rendelkező munkavállalónak az Intézmény értesítést küld a tranzakcióról és az új egyenlegről.

Oldal teteje

SZÉP Kártya nélkül, készpénzzel vagy bankkártyával igénybe lehet venni szolgáltatást?

A SZÉP Kártya rendszerében a munkáltatói támogatás felhasználása kizárólag a SZÉP Kártya használatával történhet. Ha egy szolgáltatás ellenértékét a munkavállaló készpénzzel, bankkártyával egyenlítette ki a szállodában, más szolgáltatónál, akkor azt a SZÉP Kártya terhére utólagosan nem lehetséges elszámolni.

Oldal teteje

Hogyan lehet fizetni az MKB SZÉP kártyával?

A kártyával kizárólag Magyarországon, és az MKB SZÉP Kártya elfogadására szerződött szálláshely-szolgáltatóknál, valamint belföldi utazásszervezéssel foglalkozó utazási irodákban, éttermi/vendéglátó, valamint szabadidős szolgáltatóknál lehet fizetni. Az elfogadás tényét a szolgáltatók matricával jelzik, valamint az elfogadóhelyek listája honlapunkon is megtalálható.

A fizetés a gyors és kényelmes felhasználás érdekében jelenleg ötféleképpen történhet:
A szolgáltató és a Kártyabirtokos együttes jelenlétében:

  • Bankkártya (POS) terminál használatával
  • Telefonos engedélyeztetéssel (voice autorizáció)
  • Internetes engedélyeztetéssel (a SZÉP Kártya Kártyaközpontjának internetes felületén)

A szolgáltató és a Kártyabirtokos nem együttes jelenlétében:

  • webshopos engedélyezéssel
  • előrefizetéses engedélyeztetéssel

a.) Fizetés banki (POS) terminálon keresztül:

Azoknál a Szolgáltatóknál, ahol - az Intézménnyel megkötött szerződés értelmében - kártyaelfogadó berendezés (POS-terminál) van, ott az MKB SZÉP Kártyáról közvetlen módon zárolják az adott szolgáltatás ellenértékét. A terminálos engedélyezés folyamatos, 24 órás szolgáltatás.

A szolgáltató - a bankkártyás fizetések menetéhez hasonlóan - fizetés előtt elvégzi a kártyabirtokos személyazonosítását, valamint a fizetendő összeget a kártyabirtokos jóváhagyja. A terminál PIN kód kérésére bebillentyűzik az MKB SZÉP Kártya alszámla csoportkódját (szálláshely: 1111, vendéglátás: 2222, szabadidő: 3333).

Fizetés közben a rendszer ellenőrzi az Intézmény nyilvántartásában, hogy érvényes-e a terminálba helyezett MKB SZÉP Kártya, valamint rendelkezésre áll-e a fizetendő ellenérték teljes összege.

A fizetés megtörténte után a POS-terminál nyugtát nyomtat ki 2 (kettő) példányban, amelyet a Kártyabirtokosnak ellenőriznie kell és az abban foglaltakat aláírásával igazolnia. A nyugtán kívül a Szolgáltató az igénybevételről és annak kifizetéséről bizonylatot is kiállít igazolásként, melynek egy példányát átadja a Kártyabirtokosnak.

b.) Fizetés internetes engedélyeztetéssel:

Azoknál a Szolgáltatóknál, amelyek az Intézménnyel kötött szerződésben internetes engedélyeztetésben állapodtak meg, a szolgáltatás ellenértékének megfizetését és elszámolását az alábbi módon kell végrehajtani:

A szolgáltató fizetés előtt elvégzi a kártyabirtokos személyazonosítását, valamint a fizetendő összeget a kártyabirtokos jóváhagyja.

A szolgáltató behívja a www.mkbszepkartya.hu honlapot és bejelentkezik az engedélyezés menübe, bebillentyűzi az Elfogadóhely azonosító számát. Sikeres bejelentkezést követően bebillentyűzi az MKB SZÉP Kártyán feltüntetett kártyaszámot és az elszámolni kért szolgáltatások ellenértékét, valamint beírja a megfelelő alszámla megnevezését, majd az adatok ellenőrzését követően a képernyőn megjelenő ellenőrző karaktersorozatot hibátlanul be kell másolnia az erre fenntartott mezőbe (kitölti a CAPTCHA biztonsági ellenőrzőt). Ezek után a rendszer ellenőrzi, hogy elegendő fedezet áll e rendelkezésre és végrehajtja a zárolást.

Amennyiben a web-lapon megjelenik a fizetést igazoló engedélyszám, akkor az engedélyezés sikerült. A Szolgáltató az igénybevételről és annak kifizetéséről bizonylatot állít ki igazolásként, mely tartalmazza az engedélyszámot is. A bizonylat tartalmát ellenőriznie kell és az abban foglaltakat aláírásával igazolnia. A számla első példánya a kártyabirtokosé.

Az internetes engedélyezés folyamatos, 24 órás szolgáltatás.

c.) Fizetés telefonos engedélyeztetéssel:

Amennyiben a Szolgáltatónál nincs internet kapcsolat és működő POS terminállal sem rendelkezik, akkor a telefonos engedélyeztetést lehet alkalmazni.

A telefonos engedélyeztetés, segítségkérés vagy az ügyfélszolgálat megkeresése a Kártyaközpontban minden nap (H–V) 8 - 20 óra között lehetséges a (06-1) 238-0361, (06-1) 238-0362, (06 20) 298-7009, (06 30) 931-9704 és a (06 70) 779-7699-es telefonszámokon.

A szolgáltató fizetés előtt elvégzi a kártyabirtokos személyazonosítását, valamint a fizetendő összeget a kártyabirtokos jóváhagyja.

A Szolgáltató felhívja a Kártyaközpontot és bemondja az Elfogadóhely azonosítószámát, a nevét, a címét, egyéb paramétereit, az MKB SZÉP Kártya számát és az elszámolni kért összeget, valamint az alszámla megnevezését. Átadja a telefont a Kártyabirtokosnak, aki köteles a telefonban feltett, személyazonosításra szolgáló kérdésekre válaszolni.

Ezek alapján a Kártyaközpont végrehajtja a zárolást, s ha az engedélyezés sikerült, a SZÉP Kártyás fizetés megtörtént.

A Szolgáltató az igénybevételről és annak kifizetéséről bizonylatot állít ki igazolásként. A bizonylatra rá kell írni az engedélyszámot. A bizonylat tartalmát a Kártyabirtokosnak ellenőriznie kell és az abban foglaltakat aláírásával igazolnia. A bizonylat első példánya a Kártyabirtokosé.

d.) Engedélyezés webshopon keresztül:

Azoknál a Szolgáltatóknál, amelyek rendelkeznek saját internetes honlappal és online foglalási/rendelési rendszerrel (webshop), valamint felkínálják az online előrefizetési lehetőséget ügyfeleiknek, és ennek keretében elfogadják az MKB SZÉP Kártyát is, lehetőség van a webshopon keresztül összeállított szolgáltatáscsomagok ellenértékének megfizetésére és elszámolására az MKB SZÉP Kártya használatával.

  • A Szolgáltató webshopjában az összeállított szolgáltatáscsomag értéke meghatározásra kerül.
  • A Szolgáltató honlapja felkínálja az előrefizetés lehetőségét.
  • A felkínált online fizetési lehetőségek közül a Kártyabirtokos kiválasztja az MKB SZÉP Kártyát és a terhelendő alszámla (szolgáltatáscsoport) típusát
    • A webshopból az authorizációhoz szükséges adatok – fizetendő összeg, Elfogadóhely azonosítója, szolgaltatáscsoport típusa – átkerülnek az MKB SZÉP Kártya kártyaközpontjának a felületére, amely megjelenik a Kártyabirtokos képernyőjén
    • Itt a Kártyabirtokosnak meg kell adni a kártyaszámát, és a kártya hátoldalán, az aláíráscsíkon található CVV2 érvényesítési kódot. Többszöri sikertelen CVV2 érvényesítési kód megadása esetén a kártya felfüggesztésre kerül, mely automatikus felfüggesztésnek minősül. Ebben az esetben kizárólag az autorizációt végző Kártyaközpont ( Card Consulting Kft ) által aktiválható vissza a kártya a (1) 238 0361 vagy (1) 238 0362-es telefonszámon valamint 06-20 298 7009, 06-30 931 9704, 06-70 779 7699 mobilszámon naponta 8-20 óra között.
    • Az authorizáció eredményéről (sikerességéről, ill. az esetleges elutasítás okáról) a Kártyabirtokos információt kap. Sikeres kártyaelfogadás esetén megjelenik az engedélyezési szám.
    • Az authorizáció eredményéről a Szolgáltató és a Kártyabirtokos a foglalási rendszerben használt e-mail címükre visszaigazolást kapnak, melyet a szolgáltatás igénybevételéhez a Kártyabirtokosnak célszerű magánál tartania.

e.) Előrefizetéses engedélyezés

Azoknál a Szolgáltatóknál,

  • akik rendelkeznek online foglalási/rendelési rendszerrel, de nincs online fizetési lehetőség az oldalukon,
  • vagy akik nem is rendelkeznek online foglalási/rendelési rendszerrel, de igényt tartanak arra, hogy az összeállított szolgáltatáscsomagot a Kártyabirtokos előre kifizesse vagy leelőlegezze az MKB SZÉP Kártya használatával
úgy ezt az alábbiak szerint tehetik meg.

A Szolgáltató és a Kártyabirtokos előre (saját működési rendjük szerint e-mailben, telefonon, személyesen, levélben) megállapodnak a szolgáltatás körülményeiről, és a Kártyabirtokos megadja a saját nevét és az MKB SZÉP Kártyáján található Azonosítószámát (nem a 4x4 jegyű kártyaszámot!).

A Szolgáltató

  • behívja a www.mkbszepkartya.hu honlapot (Szolgáltatóknak fő menüpont) és bejelentkezik az Elfogadóhelyek részére biztosított engedélyezés menübe.
  • Bebillentyűzi az Elfogadóhely azonosítószámát.
    Amennyiben nem sikerül a Szolgáltatónak a saját beazonosítása, akkor elsősorban munkatársaitól, végső esetben az Intézmény ügyfélszolgálatától kell segítséget kérnie. A képernyőn megjelenő ellenőrző karaktersorozatot hibátlanul be kell másolnia az erre fenntartott mezőbe.
  • Sikeres bejelentkezést követően kiválasztja az „Előrefizetés” menüpontot
  • Berögzíti a szükséges adatokat, úgymint
    • a kártyabirtokos neve, azonosítószáma
    • az a határidő, ameddig a Kártyabirtokosnak zárolnia szükséges a megfelelő összeget
    • a saját e-mail címét
    • az adatok ellenőrzését követően a képernyőn megjelenő ellenőrző karaktersorozatot hibátlanul be kell másolnia az erre fenntartott mezőbe (kitölti a CAPTCHA biztonsági ellenőrzőt)
    • azt az ügylet-, iktató- vagy nyilvántartási számot, amin rögzítette a saját adminisztrációs rendszerében a foglalást, rendelést
    • rögzíti az MKB SZÉP Kártya rendszerben az „Előrefizetési igényét” a megfelelő menügombbal

kap a rendszertől egy „Előrefizetési azonosító”-t, melyet közölnie kell a Kártyabirtokossal. Egyúttal értesíti őt a határidőről és az összegről is, valamint meg kell beszélniük, hogy melyik szolgáltatási csoporthoz tartozó alszámláról kell a zárolást megtenni. A sikeres művelet legfontosabb adatairól a Szolgáltató az általa megadott e-mailcímre kap egy visszaigazoló levelet.

A Kártyabirtokos

  • ezt követően – a megállapított határidőn belül – jóváhagyja ezt az előrefizetési igényt. Ellenkező esetben az előrefizetési igény törlésre kerül.
  • behívja a www.mkbszepkartya.hu honlapot (Felhasználóknak fő menüpont „Internetes fizetés”), belép a ”Kártyabirtokosok részére” biztosított menübe
  • az Előrefizetés jóváhagyása oldalon berögzíti a szükséges adatokat, úgymint
    • Előrefizetési azonosító, melyet a Szolgáltatón keresztül kapott a rendszertől
    • az MKB SZÉP Kártya kártyaszámát
    • kiválasztja a terhelendő szolgáltatáscsoport típusát (szállás/vendéglátás/szabadidő)
    • a zárolandó összeget (kétszer egybehangzóan)
    • a saját e-mail címét
    • az adatok ellenőrzését követően a képernyőn megjelenő ellenőrző karaktersorozatot hibátlanul be kell másolnia az erre fenntartott mezőbe (kitölti a CAPTCHA biztonsági ellenőrzőt), majd
    • jóváhagyja az MKB SZÉP Kártya rendszerben az „Előrefizetést” a megfelelő menügombbal.

Amennyiben a megfelelő alszámlán az összeg rendelkezésre áll, megjelenik az „Engedélyszám”. A sikeres zárolásról mind a Szolgáltató, mind a Kártyabirtokos e-mailben visszaigazolást kap.

Oldal teteje

Rendkívüli helyzetre vonatkozó eljárás

Amennyiben a Szolgáltatónál nincs internet kapcsolat és működő POS terminállal sem rendelkezik, a rendkívüli helyzetre vonatkozó eljárást kell alkalmazni.

A Szolgáltató felhívja a Kártyaközpontot, azonosítja magát és ismerteti a rendkívüli helyzetet.

A Kártyaközpont ügyfélszolgálata a telefonos "rendkívüli helyzetkezelés" során jegyzőkönyvet vesz fel. A jegyzőkönyv rögzíti a rendkívüli helyzet okát, körülményeit. A Kártyabirtokos és a Szolgáltató is külön-külön azonosításra kerül a telefonban, majd a Kártyaközpont megadja az engedélyt a fizetésre a jegyzőkönyvben történő engedélyszám és a szolgáltatás ellenértékének rögzítése mellett.

A jegyzőkönyv egy-egy példányát a kártyaközpont elküldi haladéktalanul a munkavállalónak, a szolgáltatónak, az Intézménynek, valamint a Kártyaközpont ügyfélszolgálatánál is marad egy irattári példány. A rendkívüli helyzetre vonatkozó szolgáltatás a Kártyaközpont ügyeleti idejében, azaz hétfőtől vasárnapig 8-20 óra között üzemel.

Oldal teteje

Mit kell beküldenem a szolgáltatás igénybevételét követően az Intézményhez?

Semmilyen bizonylat, számla, slip stb. beküldése nem szükséges. A szolgáltatás igénybevételét (a kártya lehúzását, illetve a kártyás engedélyeztetését) követően a szolgáltató részére a kifizetés automatikusan, 5 munkanapon belül megtörténik. Az esetleges reklamációt ezen idő alatt lehetséges elintézni.

Oldal teteje

A SZÉP Kártyával külföldön is lehet fizetni?

A kártya csak és kizárólag Magyarországon, magyarországi szálláshely-szolgáltatóknál, valamint belföldi utazásszervezéssel foglalkozó utazási irodákban továbbá belföldi meleg ételszolgáltatóknál, szabadidős (kulturális és rekreációs) szolgáltatást nyújtóknál használható fel, így külföldön működő Szolgáltatóknál fizetésre nem alkalmas.

Oldal teteje

Mikor és hogyan kell aktiválni a Kártyát?

Az MKB SZÉP Kártyát az első használat előtt aktiválni szükséges.

Az aktiválást leggyorsabban a www.mkbszepkartya.hu weblapon weblapon a Kártyaaktiválás és egyenleglekérdezés menüpont megnyitásával tudja elvégezni. Bejelentkezik s személyes tárhelyére és ott a Kártyaadatok menüpontot nyissa meg.

Telefonon az aktiválást megteheti:

  • az Intézmény ügyfélszolgálatán keresztül a (1) 268 7272 számon, hétfő – péntek: 9-15 óra között,
  • vagy a Kártyközpont elérhetőségein a (1) 238 0361 vagy (1) 238 0362-es telefonszámokon valamint (06 20) 298 7009, (06 30) 931 9704, (06 70) 779 7699 mobilszámokon minden nap (H–V)8-20 óra között,

A kártya az aktiválást követően egy óra múlva használható.

Oldal teteje

Mi a teendő lejáró MKB SZÉP Kártya / társkártya esetén?

A Kártyabirtokosok lejáró kártyáinak cseréjével kapcsolatos információk, az alábbi részletek szerint:

Minden lejáró kártya aktív státuszú és használható:

  • a kiküldött új cserekártya aktiválásáig,
  • a kártyán feltüntetett lejárat dátumáig.

Lejárat előtt: ingyenesen automatikusan cserére kerül minden olyan lejáró kártya, amely a törvényi feltételeknek megfelel, ami azt jelenti, hogy az elmúlt két évben érkezett utalás a kártyához tartozó valamelyik alszámlára.

Lejárat után: Ingyenesen újragyártásra kerülnek azok a kártyák is, amelyek a lejárati dátum szerint már lejártak, - automatikusan nem kerültek megrendelésre, mert az elmúlt két évben nem utalt rá a munkáltató összeget-, amelyekre a lejáratot követően bármikor újra támogatást utal a munkáltató.
Ez esetben az Intézmény a cserekártyák gyártását a munkáltató által beutalt összeg megfelelő alszámlán való jóváírását követően indítja.

Az újonnan legyártott cserekártyák minden esetben a kártyabirtokosok (munkavállalók) nyilvántartásunkban szereplő levelezési címére kerülnek kipostázásra.

A társkártya a lejáratot követően nem kerül automatikusan legyártásra, díj ellenében újra megrendelhető a hozzátartozónak, amely költsége 1.500 Ft+áfa = 1.905 Ft/db.
A társkártya rendelését a Főkártyabirtokos kezdeményezheti az alábbi lehetőségek szerint:

  • a munkáltatónál, ebben az esetben a vállalat felé kell megfizetni az 1.500 Ft+áfa = 1.905 Ft/db díját, melyet a cég átutál az Intézménybe,
  • az Intézménybe közvetlenül is kezdeményezhető, a Kártyadíj megfizetésével, amely történhet átutalással az Intézmény 10300002-20395119-49020023-as számlájára vagy készpénzben országosan az MKB Bank fiókjaiban,
  • mindkét esetben szükséges kitölteni és beküldeni az Intézmény számára a Társkártya igénylő nyomtatványt, és a postázás a megjelölt postacímre történik,
    A nyomtatvány beküldése eredetiben szükséges: postai úton az MKB Nyugdíjpénztárt és Egészségpénztárt Kiszolgáló Kft. 1821 Budapest címre vagy bármely MKB Bankfiókon keresztül.

Fontos, hogy a kártyabirtokosok ellenőrizzék korábban megadott levelezési címüket a KÁRTYAAKTIVÁLÁS ÉS EGYENLEGLEKÉRDEZÉS menüben és változás esetén mielőbb aktualizálják Intézményünk felé, az Adatváltozási nyomtatvány beküldésével:

A nyomtatvány küldhető:

  • e-mailen (beszkennelt formátumban) az ugyfel@mkbszepkartya.hu címen,
  • faxon a 06 1 268 7002-es számon,
  • postai úton (MKB Nyugdíjpénztárt és Egészségpénztárt Kiszolgáló Kft. 1821 Budapest címen) vagy
  • bármely MKB Bankfiókon keresztül.

További kérdés esetén telefonos ügyfélszolgálatunk áll szíves rendelkezésünkre a 06(1)268 7272 telefonszámon.

Oldal teteje

Mi a menete az elvesztett, ellopott, sérült és névváltozás miatti kártyacserének, az új fő és társkártya igénylésének?

Amennyiben a kártya elveszett, ellopták, megrongálódott, úgy az ügyfélszolgálaton (1) 268 7272 számon vagy a Kártyaközpontban a (06-1) 238-0361, (06-1) 238-0362, (06 20) 298-7009, (06 30) 931-9704 és a (06 70) 779-7699-es telefonszámokon illetve az Intézmény www.mkbszepkartya.hu honlapján szükséges letiltani, vagy átmeneti felfüggesztése kérhető. Az Intézmény lehetőséget biztosít díjmentes felfüggesztésre a kártya hollétének átmeneti bizonytalansága esetén. A kártya megléte esetén a használat előtt a felfüggesztést meg kell szüntetni és normál módon visszaaktiválható. A letiltott kártyát - biztonsági okok miatt - nem lehet újra aktiválni. Ahhoz, hogy az egyenleg továbbra is felhasználható legyen, a letiltást követően pótkártyát kell igényelni, melynek menete az alábbiak szerint lehetséges:

a.) Pótkártya rendelés a munkáltatón keresztül:

Az MKB SZÉP Kártya és társkártya elvesztése, ellopása, vagy megrongálódása, illetve névváltozás miatti új kártya kibocsátását a Munkáltató (amennyiben vállalja) a Munkavállalónak az "Megrendelés munkavállalónak", ill. a hozzátartozónak társkártya esetén a "Megrendelés hozzátartozónak" nyomtatványon, elektronikus úton kezdeményezheti az Intézménynél. A gyártási díj a Munkavállalót és nem a Munkáltatót terheli.

A pótlás miatti kártyaigénylést a Munkáltatótól az Intézmény csak akkor fogad be és teljesít, ha a kártya gyártási díját (1.500Ft + ÁFA = 1.905 Ft/db) a Munkáltató átutalja az Intézménynek.

A kártyadíj beérkezését követően az Intézmény megkezdi az új kártya legyártatását. Az új kártya az igényléstől és a kártyadíj intézményi beérkezésétől számított legkésőbb 15 munkanapon postai úton kiküldésre kerül (a munkáltató döntése alapján vagy a munkavállaló bejelentett levelezési címére, vagy a munkáltató számára).

b.) Pótkártya rendelés közvetlenül az Intézményen keresztül:

Az elveszett, ellopott, megrongálódott, vagy bármely más okból letiltott MKB SZÉP Kártya és társkártya helyett az Intézmény újat bocsát ki a Munkavállaló kérésére, amely kizárólag az eredeti példányban megküldött "Igénylőlap" kitöltésével kezdeményezhető, közvetlenül az Intézménynél.

Az új MKB Szép Kártyát akkor bocsátja ki az Intézmény, ha a Munkavállaló közvetlenül az Intézmény részére megfizette a pótlás díját, amelynek kártyánkénti összege 1.500Ft + ÁFA = 1.905 Ft. Az új MKB SZÉP Kártya a pótlás díjának az Intézmény bankszámláján történő jóváírását követően 15 (tizenöt) munkanapon belül postán kerül kiküldésre a Kártyabirtokosnak, illetve a társkártya birtokosnak az Intézménynél nyilvántartott levelezési címre.

Oldal teteje

Az új fő- és társkártyák költsége fizethető-e az MKB SZÉP Kártyán lévő keretből? A munkáltató átvállalhatja-e a költségeket?

Az első főkártya, valamint a lejáratot követően a cseréje ingyenes, amennyiben a lejárat előtti utolsó két évben érkezett támogatás a dolgozónak. A munkavállaló az MKB SZÉP Kártyáján levő keretének terhére nem fizetheti ki a társ- vagy pótkártya gyártási költségét. A SZÉP Kártya felhasználhatóságáról szóló 55/2011. (IV. 12.) Kormányrendelet alapján ilyen szolgáltatásokra nem használható fel a SZÉP Kártya utalvány.

A rendelet értelmében a munkavállaló fizeti meg a társkártyák és a pótkártyák díját, de a munkáltató átvállalhatja ezek költségét a munkavállalótól, mely esetben az átvállalt kártyadíj adózási szempontból bér jellegű juttatásnak számít, vagy az szja törvény szerint meghatározott feltételek esetén un. meghatározott juttatásnak (16% szja és 27% eho mellett).

Oldal teteje

Hogyan lehet tájékozódni a MKB SZÉP Kártya elfogadóhelyekről?

A www.mkbszepkartya.hu weboldalon a Szolgáltatókereső menüpontban áttekintheti az elfogadóhelyek listáját, illetve megadott paraméterek alapján keresést is végezhet.

Felhívjuk szíves figyelmüket, hogy használat előtt érdemes közvetlenül a szolgáltatónál is érdeklődni, hogy fizethetnek-e MKB SZÉP Kártyával. Szolgáltató-kereső rendszerünk online, a szerződés rögzítésével automatikusan megjelenik a szolgáltató. Az elfogadás kezdetét illetően azonban néhány napos átfutási idő előfordulhat, hiszen az ügymenet adminisztratív része (aláírás, postázás) több időt igényel. Megértésüket köszönjük!

Érdeklődése alapján a szolgáltató lekérdezheti Intézményünktől az elfogadáshoz szükséges saját azonosító adatait, ezáltal mire sor kerül az igénybevételre, a szolgáltató készen állhat az MKB SZÉP Kártyás fizetésre függetlenül attól, hogy visszakapta-e már a szerződést vagy sem.

Az MKB Széchenyi Pihenőkártya elfogadásra szerződött partnereink emblémával (elfogadóhely matricával) is jelzik a bejáratnál, hogy elfogadják a kártyát.

Oldal teteje

Mi a teendő, ha olyan szolgáltató helyen szeretné használni az MKB SZÉP kártyát, aki még nem kártya elfogadóhely?

A www.mkbszepkartya.hu oldalon újabb elfogadóhelyek (megfelelő elérhetőségek megadása mellett) is ajánlhatók, továbbá a kártya elfogadóhellyé való váláshoz szükséges szerződés a honlapról a Szolgáltatóknak menüpontból letölthető.

A szerződéskötést kezdeményezheti az ugyfel@mkbszepkartya.hu címen is.

Oldal teteje

Milyen adatokat kell a dolgozónak a SZÉP Kártya támogatáshoz megadni?

A támogatás nyújtásához a dolgozónak csak a szükséges és fontosabb személyi adatait kell a munkáltatón keresztül az Intézménynek megadni. Az adatok pontos listája a honlapon (www.mkbszepkartya.hu) megtalálható.

Oldal teteje

Mit tehetek, ha a munkáltatóm csak a támogatás utalását vállalja, a társkártya rendelést és az adatmódosítást nem?

Amennyiben a munkáltató nem vállalja a társkártya, a pótkártya megrendelést, ill. az adatmódosítás bejelentését, a munkavállaló egyszerű nyomtatvánnyal közvetlenül intézkedhet a kártyakibocsátó Intézménynél. A nyomtatványok (kártyamegrendelés, adatmódosítás) a honlapon (www.mkbszepkartya.hu) megtalálhatók.

Oldal teteje

Milyen költség terheli a dolgozót? A támogatásból van levonás?

Az átutalt támogatás teljes összege levonás nélkül elkölthető, a munkavállalót (a társkártya és a pótkártya díján felül) költség nem terheli, ideértve a munkavállaló kártyájának gyártását és kiküldését, valamint a kártyahasználatot is.

Oldal teteje

Milyen költsége van a kártyának?

A dolgozó főkártyája és az első 1 db társkártya ingyenes. További társkártyák mindössze 1.500 Ft + ÁFA = 1.905 Ft/db-ért igényelhetők. A pótkártya (elvesztés, névváltozás miatti, stb.) díja 1.500 Ft+áfa = 1.905 Ft/db, mely a támogatásból nem finanszírozható, a munkavállalót terheli. Amennyiben a megrendelés a munkáltatón keresztül történik, úgy a díjat is a munkáltató közreműködésével kell megfizetni, egyénileg közvetlenül az Intézménynél történt megrendelés esetén a munkavállaló közvetlenül az Intézménynek fizeti meg.

Az összeg az Intézmény bankszámlájára átutalással vagy bármely MKB fiókban készpénzzel befizethető. A befizetés azonosításához elengedhetetlen a Munkavállaló nevének, adóazonosító jelének feltüntetése, illetve amennyiben társkártya díjának befizetése történik a társkártya birtokos nevének szerepeltetése is.

Oldal teteje

Meddig érvényes a kártya és hogyan történik a csere?

A kártya 5 évig érvényes, a Munkavállaló főkártyája automatikusan és díjtalanul a lejáratkor cserére kerül, ha az előző két évben kapott támogatást.

Oldal teteje

Mikor kapom meg a kártyát?

A kártyák gyártása heti megrendeléssel történik, a postázás az utalástól számítva legkésőbb 15 munkanapon belül történik.

Oldal teteje

Mikortól költhetem a támogatást?

A támogatások a Munkavállalók egyéni utalványszámláira – a támogatás Intézmény bankszámláján történt jóváírása és a kapcsolódó felosztási lista egyidejű és egyező rendelkezésre állásától számítva 3 munkanapon belül könyvelésre kerülnek, és másnap költhetők.

Oldal teteje

Kapok értesítést, hogy támogatást kaptam és az költhető?

A Munkavállalónak az Intézmény díjtalanul küld minden jóváírt támogatásról értesítést (e-mailen, és az MKB SZÉP Kártya honlapon a munkavállaló jelszóval védett boxába), a felhasználási határidő megjelölésével.

Oldal teteje

A költésemről, a támogatásom felhasználásáról kapok értesítést?

A Munkavállalónak a vásárlásairól az Intézmény legkésőbb a kártyahasználatot követő 24 órán belül - amennyiben a nyilvántartási rendszerben szerepel e-mail cím - e-mail értesítőt küld, az új költhető egyenlegét is megnevezve. Az Intézmény más módon nem küld értesítést. A honlapon a munkavállaló jelszóval védett boxában a részletek megtekinthetők.

Oldal teteje

A munkáltatói támogatás átcsoportosítható lekönyvelés után?

Téves információk jelentek meg a SZÉP Kártya utalványszámlára már átutalt és - az egyes alszámlákra történt előzetes megjelölés alapján - lekönyvelt összegek más alszámlára történő átcsoportosításával kapcsolatban.

Tájékoztatjuk Önöket, hogy a SZÉP kártya kibocsátását és felhasználását szabályozó 55/2011. (IV. 12.) Kormányrendelet 3. § (1.) értelmében:

"Az elektronikus utalvány nyilvántartás elkülönített részén belül az SZJA törvény 71. § (1) bekezdés c) pont ca)-cc) alpontja szerinti egyes alszámlákra utalt támogatások másik alszámlára nem utalhatók át, azokat kizárólag a munkáltató általi utalásban megjelölt alszámlán lehet nyilvántartani, és csak az alszámlának megfelelő 5. § a)-c) pontja szerinti szolgáltatás nyújtására lehet beváltani."

Ennek értelmében a Munkáltató által utalt, lekönyvelt támogatási összegek nem módosíthatók, nem csoportosíthatók át az egyes alszámlák között. Javasoljuk, a későbbi utalások alszámlák közötti meghatározásánál a dolgozók esetleg megváltozott igényeire lehetőség szerint legyenek tekintettel.

Oldal teteje

A kártyám, a kártyán lévő pénz forgalmát hol tudom megtekinteni?

A honlapon a Munkavállaló egyedi jelszóval az utalványszámlájának mindenkori egyenlegét és teljes forgalmát, valamint adatait megtekintheti.

Oldal teteje

Honnan tudom, hogy melyik szállodában, üdülőben használhatom a kártyámat?

A honlapon (www.mkbszepkartya.hu) a Szolgáltató-kereső főmenüpontban a szolgáltatók listája megtekinthető, és több paraméter alapján lehet szűrni, keresni a szolgáltató partnerek között.

Oldal teteje

A szállásadók adnak kedvezményt a SZÉP Kártyára?

A szolgáltatók saját üzleti döntésük szerint kedvezményeket adhatnak az MKB SZÉP Kártya birtokosainak.

Oldal teteje

Hogyan lehet használni a kártyát? Csak ott, ahol kártyalehúzó terminál van?

A kártyahasználat öt engedélyezési forma szerint működik: POS terminállal, a kártyaközpontunk internetes, vagy telefoni elérésével elérésével a szolgáltató és a Munkavállaló egyidejű jelenlétében, továbbá webshopos és előrefizetéses engedélyezéssel. Mindegyik módszer a Munkavállaló számára díjmentes.

Oldal teteje

Úgy tudom, nem minden banki terminálon fogadják el a kártyát. Igaz ez?

Az MKB SZÉP Kártyát a következő bankok által kibocsátott terminálok fogadják el: OTP, K&H, Unicredit, Takarékbank (takarékszövetkezetek: Kinizsi, Pannon, Mohácsi Takarékbank is), az Erste Bank, Budapest Bank, a CIB Bank, a SIX Payment Services és a B-Payment. A jelzett bankok termináljai 90%-os lefedettséget biztosítanak. Az internetes és a telefoni engedélyezés POS terminál hiányában, de akár mellette is alkalmazható, így a kisebb szállásadók is lehetőséget kapnak az elfogadásra.

A jogszabály alapján amennyiben egy termináltípus egy fajta (egy adott kibocsátótól származó) SZÉP Kártyát elfogad, úgy minden más típusú SZÉP Kártya elfogadására is alkalmasnak kell lennie.

Oldal teteje

Mit tegyek, ha a szállásadó, ahová menni szeretnék, még nem fogadja el az MKB SZÉP Kártyát?

Amennyiben egy szállásadó még nem szerződött kártyaelfogadó, jelezzék Intézményünknek, soron kívül megkeressük. A szolgáltatói szerződés a honlapról letölthető, így a szolgáltató és akár a munkavállaló is kezdeményezheti a szerződés megkötését közvetlenül.

Oldal teteje