Összeállításunk célja, hogy a munkavállalóknak (felhasználóknak), munkáltatóknak és a kártyaelfogadó szolgáltató partnereinknek útmutatást adjunk az MKB SZÉP Kártya rendszerében. Kérjük, olvassák el figyelmesen a legfontosabb tudnivalókat.

Munkavállalói (felhasználói) kérdések

Munkáltatói kérdések

Szolgáltatói (kártyaelfogadói) kérdések


LEGGYAKORIBB KÉRDÉSEK

Egyenleglekérdezés és jelszó

A honlapunkon működő Egyenleglekérdezés menüpontban a MKB SZÉP Kártya birtokosok tájékozódhatnak a mindenkor aktuális egyenlegükről.

Bejelentkezéskor azonosítóként az Intézménytől kapott munkavállalói azonosító számot kell megadni. Az azonosító szám a munkavállaló MKB SZÉP Kártyáján található meg, nem azonos a kártyaszámmal.

Első bejelentkezéskor a jelszó a születési dátum pontok nélkül ÉÉÉÉHHNN formátumban (pl.: 19851231). Az adatbiztonsági előírásoknak megfelelően az első sikeres bejelentkezés után a jelszót meg kell változtatni. Az új jelszó minimum 6 karakter lehet, kis- és nagybetűnek valamint számnak is szerepelni kell benne. Későbbiekben már az új jelszóval kell bejelentkezni.

Amennyiben a bejelentkezés során illetve a jelszómódosítással kapcsolatban kérdés merül fel, vagy segítségre van szükség, az Intézmény Ügyfélszolgálata a 06 1 268 7272-es telefonszámon készséggel áll rendelkezésre munkanapokon 9 és 15 óra között.

Oldal teteje

SZÉP Kártya PIN Kód

Az MKB SZÉP Kártyához egyedi PIN kód nem tartozik, a jogszerű használatot a Szolgáltatók ellenőrizhetik a munkavállaló személyazonosító okmányainak felmutatásával. PIN kód kérése esetén az alszámlák kódját kell beütni: szálláshoz 1111, vendéglátáshoz 2222, szabadidős szolgáltatáshoz 3333.

Oldal teteje

Kártyaaktiválás

Az MKB SZÉP Kártyát az első használat előtt aktiválni szükséges.

Az aktiválást leggyorsabban az Ön személyes oldalán történő bejelentkezést követően tudja elvégezni. Sikeres bejelentkezés után az aktiváláshoz a személyes oldalon az Adatok/Kártya adatok menüpontot kell használni.

Telefonon az aktiválást megteheti az alábbi módokon:

  • az Intézmény ügyfélszolgálatán keresztül a (1) 268 7272 számon, hétfő – péntek: 9-15 óra között,
  • a Kártyaközpont elérhetőségein a (1) 238 0361 vagy (1) 238 0362-es telefonszámokon valamint (06 20) 298 7009, (06 30) 931 9704, (06 70) 779 7699 mobilszámokon minden nap (H–V) 8-20 óra között,

A kártya az aktiválást követően egy óra múlva használható.

Oldal teteje

Kártya letiltása, átmeneti felfüggesztése

A kártya elveszetése, ellopása vagy megrongálódása esetén, letiltás szükséges vagy átmeneti felfüggesztés kérhető az alábbi módokon:

  • az Intézmény www.mkbszepkartya.hu honlapján,
  • az Intézmény ügyfélszolgálatán keresztül a (1) 268 7272 számon, hétfő – péntek: 9-15 óra között,
  • a Kártyaközpont elérhetőségein a (1) 238 0361 vagy (1) 238 0362-es telefonszámokon valamint (06 20) 298 7009, (06 30) 931 9704, (06 70) 779 7699 mobilszámokon minden nap (H–V) 8-20 óra között.

Az Intézmény lehetőséget biztosít díjmentes felfüggesztésre a kártya hollétének átmeneti bizonytalansága esetén. A kártya megléte esetén a használat előtt a felfüggesztést meg kell szüntetni és normál módon visszaaktiválható.

Oldal teteje

Szolgáltató-kereső

A honlapunkon található Szolgáltató-kereső menüpontban áttekintheti a elfogadóhelyek listáját, illetve megadott paraméterek alapján keresést is végezhet.

Felhívjuk szíves figyelmüket, hogy használat előtt érdemes közvetlenül a szolgáltatónál is érdeklődni, hogy fizethetnek-e MKB SZÉP Kártyával. Szolgáltató-kereső rendszerünk online, a szerződés rögzítésével automatikusan megjelenik a szolgáltató. Az elfogadás kezdetét illetően azonban néhány napos átfutási idő előfordulhat, hiszen az ügymenet adminisztratív része (aláírás, postázás) több időt igényel. Megértésüket köszönjük!

Érdeklődése alapján a szolgáltató lekérdezheti Intézményünktől az elfogadáshoz szükséges saját azonosító adatait, ezáltal mire sor kerül az igénybevételre, a szolgáltató készen állhat az MKB SZÉP Kártyás fizetésre függetlenül attól, hogy visszakapta-e már a szerződést vagy sem.

Az MKB Széchenyi Pihenőkártya elfogadásra szerződött partnereink emblémával (elfogadóhely matricával) is jelzik a bejáratnál, hogy elfogadják a kártyát.

Oldal teteje

Fizetési módok MKB SZÉP Kártyával

Az MKB SZÉP Kártya használata helyben, a szolgáltatónál

Az egyes szolgáltatóknál a Szolgáltató-keresőben jelezzük, hogy ha helyben, a szolgáltató és a kártyabirtokos együttes jelenlétében használható fizetésre a SZÉP Kártya. A használat, azaz az engedélyezés 3 formája ebben az esetben:

Amennyiben mint szolgáltató Internetes engedélyezést kíván kezdeményezni, az alábbi nyomógomb segítségével megteheti:

A Kártyabirtokosnak jelen kell lennie, ill. a Kártyájának a helyszínen kell lennie. A banki (POS) terminál PIN kód kérése esetén az alszámlák kódját kell beütni: szálláshoz 1111, vendéglátáshoz 2222, szabadidős szolgáltatáshoz 3333.


Az MKB SZÉP Kártyával történő „előrefizetés/előlegfizetés” Interneten

Az előrefizetéses igény jóváhagyása (ez tipikusan az az eset, amikor egy szálláshely kér előleget a majdani vendégétől) semmiféle előkészítést nem igényel, csak a szolgáltatói szerződés meglétét, s már teheti is a dolgát a szolgáltató. Ekkor az előrefizetési igény egyetlen alkalomra szól, ha a kártyabirtokos jóváhagyta, akkor ezzel le is zárul a folyamat.

Előrefizetés (előlegfizetés) Interneten keresztül a Szolgáltató és a Kártyabirtokos fizikai távollétében történik. A Szolgáltató és a Kártyabirtokos megállapodik a szolgáltatás feltételeiről, ennek során a Szolgáltató az engedélyezéshez megkéri a Kártyabirtokostól a kártyájára nyomtatott "Azonosító szám"-ot (nem azonos a kártyaszámmal!).

Az előrefizetés menete röviden az alábbiak szerint zajlik:

  • a Szolgáltató először és külön jelentkezik be a Kártyaközpontba,
  • megadja a kártyabirtokos "Azonosítószám"-át, nevét és az egyéb szükséges adatokat (igény érvényessége, ügyiratszám (ha van ilyen), szolgáltató e-mail címét).
  • a szolgáltató a Kártyaközponttól a bejelentkezést követően megadott e-mail címre kap egy "Előrefizetési azonosító" számot ezt közli a Kártyabirtokossal (e-mailen, vagy telefonon),
  • a Kártyabirtokos ezt követően külön a Kártyabirtokos menüpontján keresztül hagyja jóvá a fizetést a Kártyaközpontban a szolgáltatótól kapott "Előrefizetési azonosító" segítségével, a szolgáltatáscsoport és az előrefizetendő összeg feltüntetésével
  • Amennyiben a Kártyabirtokos a megadott időpontig az előrefizetési igényt a rendszerben sikeresen jóváhagyja (megtörténik a zárolás), úgy a tranzakcióról mind a Szolgáltató, mind a Kártyabirtokos e-mailben értesítést kap.
  • Az így kifizetett (zárolt) összeg – a többi SZÉP Kártyával történő fizetéshez hasonlóan – 5 munkanapon belül kerül átutalásra a szolgáltató részére.

Ezt a fizetési módot a Szolgáltató és a Kártyabirtokos megállapodásuk szerint bármikor alkalmazhatja.

Az előrefizetéses engedélyezés bemutatóját itt megtekintheti:

Amennyiben mint szolgáltató Előrefizetéses engedélyezést kíván kezdeményezni, az alábbi nyomógomb segítségével megteheti:

Amennyiben mint kártyabirtokos Előrefizetéses engedélyezést kíván végrehajtani, az alábbi nyomógomb segítségével megteheti:

Az MKB SZÉP Kártyával történő fizetés webshopon keresztül

Ez az engedélyezési forma akkor alkalmazható, ha a Szolgáltató rendelkezik saját internetes áruházzal (webshop) és annak keretében a SZÉP Kártya fizetését is biztosítja.


A fizetési módok részletes leírását megtalálja az Általános Üzleti Feltételek 5-8. sz. mellékleteiben.

Oldal teteje


További kérdések esetén forduljanak hozzánk bizalommal az ugyfel@mkbszepkartya.hu e-mail címen, vagy a (1) 268 7272-es telefonszámon!