Az MKB SZÉP Kártyakibocsátó személyében bekövetkező változás technikai megvalósításával kapcsolatos információk

Tisztelt Munkáltató!

A 76/2018. (IV.20.) számú Kormányrendelet értelmében az MKB SZÉP Kártya forgalmazását, az MKB Nyugdíjpénztárt és Egészségpénztárt Kiszolgáló Kft-től a pénzforgalmi szolgáltató jogosítvánnyal már rendelkező MKB Bank Zrt. - állomány átszállás útján átveszi 2019. január 2-án.

A Kártyakibocsátó személyében bekövetkező változás technikai megvalósítása (Technikai lebonyolítás) 2019. január 2-ától várhatóan január 7-ig tart. Kérjük, hogy a megjelölt időszakban az MKB SZÉP Kártya szolgáltatás aktuális működésével kapcsolatban MKB SZÉP Kártyás munkáltatói juttatás utalásának vagy a szolgáltatás igénybevételének tervezett időpontját 24 órával megelőzően feltétlenül tájékozódjon a www.mkbszepkartya.hu oldalon.

A Technikai lebonyolítással összefüggő, az MKB SZÉP Kártyás juttatások utalásával kapcsolatos munkáltatói információk:

  • Az MKB Nyugdíjpénztárt és Egészségpénztárt Kiszolgáló Kft csak december 28-áig tudja fogadni a hozzá ténylegesen megérkező SZÉP Kártyás juttatásokat az eddig megszokott módon, a már ismert számlaszámon. Fontos, hogy az ezt követően (azaz 2019-ben) érkező SZÉP Kártyás juttatásokat vissza fogja utalni a munkáltatóknak a Kft.
  • A Technikai lebonyolítás időszakában (azaz január 2-ától várhatóan január 7-éig) a munkáltatók még nem fognak tudni SZÉP Kártyás juttatásokat indítani az MKB Bankban SZÉP Kártyás számlát nyitó munkavállalóik számára, mert az ezen időszakban indított utalások – technikai okokból – visszafordításra kerülnek. Ezért célszerű az ezen időszakra betervezett juttatások utalását vagy még 2018-ban az MKB Nyugdíjpénztárt és Egészségpénztárt Kiszolgáló Kft számlájára, vagy várhatóan 2019. január 7-e után az átszerződött munkavállalók esetében az MKB Bank által vezetett, GIRO képes, korlátozott rendeltetésű MKB SZÉP Kártya számlákra indítani.
  • A Kártyakibocsátó személyében bekövetkező változás technikai megvalósításának befejezését követően, várhatóan 2019. január 7-étől a munkáltató kizárólag az MKB Bank Zrt-nél, kifejezetten az MKB SZÉP Kártya juttatás nyilvántartása céljából vezetett GIRO képes, korlátozott rendeltetésű számlákra utalhatja a juttatásokat.

A tervezett technikai lebonyolítással összefüggő, az MKB SZÉP Kártyás juttatások felhasználásával kapcsolatos munkavállalói információk:

  • január 1-jén 24:00-óráig minden tekintetben változatlan a SZÉP Kártyák használata.
  • január 2-án 0:00-órától –, technikai okokból, átmenetileg – nem lehet majd fizetni az MKB SZÉP Kártyákkal
  • január 2-án 0:30-órától várhatóan január 6-án 24:00 óráig
    • az MKB SZÉP Kártyával a kártyán a 2019. január 2-án 0:00-órakor rendelkezésre álló egyenlegek erejéig lehet költeni az eddig megszokott módon, az eddig megszokott elfogadó helyeken;
    • az aktuális egyenleg azonban nem lesz megtekinthető a Személyes tárhelyen és az App-ban, a költésekről nem érkezik E-mail, nem fog működni a szolgáltató kereső.
    • Az ezen időszak alatti költések tervezése során fontos szempont lehet, hogy új munkáltatói juttatás a Technikai lebonyolítás során nem érkezhet, azaz a Technikai lebonyolítás időszakában költeni csak a január 1-jén meglévő egyenleget lehet.
  • Várhatóan 2019. január 7-én 0:00-órától a Technikai lebonyolítás befejező lépéseként, - technikai okokból, átmenetileg nem lehet majd fizetni az MKB SZÉP Kártyákkal;
  • Várhatóan január 7-én 0:30 órától minden költéssel kapcsolatos MKB SZÉP Kártyás szolgáltatáshoz kapcsolódó funkció a korábbiaknak megfelelően fog működni
    • az aktuális egyenlegek erejéig lehet költeni az eddig megszokott módon, az eddig megszokott elfogadó helyeken;
    • az aktuális egyenleg megtekinthető lesz a Személyes tárhelyen és az App-ban, a költésekről érkezik E-mail, a szolgáltató kereső is működni fog;
    • az aktuális egyenleg már tartalmazza a Technikai lebonyolítás időszakában kezdeményezett költések könyvelését
    • új munkáltatói juttatás is érkezhet azoknak munkavállalóknak, akik az MKB Bank SZÉP Kártyás ügyfelei lettek, és akiknek megnyílt az új MKB SZÉP Kártyás számlájuk;
    • azoknak a munkavállalóknak, akik nem nyitották meg/nem vették át az MKB Bank SZÉP Kártyás számlavezetési ajánlatát, vagy elutasító észrevételt tettek, és így az MKB Nyugdíjpénztárt és Egészségpénztárt Kiszolgáló Kft. ügyfelei maradtak, SZÉP Kártyájukat az aktuális egyenlegük erejéig a korábbiaknak megfelelően szintén használhatják, de számukra új munkáltatói juttatás már nem érkezhet. (Az MKB Nyugdíjpénztárt és Egészségpénztárt Kiszolgáló Kft. ügyfeleinek természetesen továbbra is nyitva áll a lehetőség, hogy az MKB Bank Zrt-nél MKB SZÉP Kártya szolgáltatás nyújtására irányuló számlavezetési szerződést kössenek, amely után érkezhet számukra is munkáltatói juttatás.)

Kérjük ezekről az információkról munkavállalóikat tájékoztatni szíveskedjenek, hogy ezen információk birtokában tudják Kártyabirtokosaink megtervezni/lebonyolítani az Ünnepek alatti és az azt követő időszak SZÉP Kártyás költéseit.

Mindezek mellett ismételten kérjük, hívják fel dolgozóik figyelmét arra, hogy nyissák meg a Személyes tárhelyükre küldött ajánlatot, illetve vegyék át a tértivevényes levelet annak érdekében, hogy 2019-ben is kaphassanak SZÉP Kártyás juttatást.

Bővebb információk az MKB SZÉP Kártya 2019-es változásairól elérhetők az MKB SZÉP Kártya honlapján, itt.

Budapest, 2018. december 20.

MKB Nyugdíjpénztárt és Egészségpénztárt Kiszolgáló Kft.

2019. január 2-i hatállyal lépnek életbe az MKB Bank Zrt.- MKB SZÉP Kártya Általános Üzleti Feltételei

Tisztelt Ügyfelünk!

Ezúton tájékoztatjuk, hogy a 76/2018. (IV. 20.) Kormányrendeletnek megfelelően az MKB Bank Zrt. - mint az MKB Széchenyi Pihenőkártya kibocsátója -, MKB SZÉP Kártya Általános Üzleti Feltételei (ÁÜF) 2019. január 2-i hatállyal lépnek életbe, amely az MKB Széchenyi Pihenőkártya igénylésének, kibocsátásának és használatának rendjét és feltételeit tartalmazza, általános szerződési feltételként.

A jelen új ÁÜF 2019. január 2-i hatálytól határozatlan időtartamra szólóan a Kártyabirtokossal, a Munkáltatóval ill. a Szolgáltatóval kötött szerződés elválaszthatatlan részét képező dokumentum, amely a következő linken letölthető: MKB Bank Zrt. Általános Üzleti Feltételek

Esetleges kérdések, észrevételek esetén állunk szíves rendelkezésükre.

Budapest, 2018. november 20.

MKB SZÉP Kártya

2019. január 2. napjától változik az MKB SZÉP Kártya igénylés és a befizetés módja

Ezúton tájékoztatjuk tisztelt jelenlegi és jövőbeli Munkáltató Partnereinket, hogy a Kormány a 76/2018. (IV. 20.) számú rendeletében módosította a Széchenyi Pihenő Kártya kibocsátásának és felhasználásának szabályait. A rendeletben foglaltak alapján 2019. január 2-ától az MKB SZÉP Kártya igénylés és a munkáltatói juttatás utalási módja jelentősen megváltozik.

Az alábbiakban röviden összefoglaljuk a legfontosabb változásokat:

  • A munkáltatók közvetlenül nem igényelhetnek dolgozóiknak SZÉP Kártyát, hanem a munkavállalónak SZÉP Kártya alszámlánként (szálláshely, vendéglátás, szabadidő) azaz zsebenként egy-egy korlátozott rendeltetésű, GIRO-képes fizetési számlát kell nyitnia a pénzforgalmi szolgáltató kibocsátónál, jelen esetben az MKB Bank Zrt.-nél.
  • A jelenlegi kártyabirtokosok részére az MKB Bank, várhatóan október hónapban, díjmentes számlavezetési szerződés-ajánlatot küld a 3 vonatkozó alszámla megnyitásával kapcsolatban. Amennyiben a kártyabirtokos annak kézhezvételétől számított 15 napon belül nem nyilatkozik írásban arról, hogy nem fogadja el a számlavezetési ajánlatot, a szerződés 2019. január 2. napjával hatályba lép és a Bank ingyenesen megnyitja a számlákat.
  • A munkáltatóknak a SZÉP Kártyás juttatásokat a munkabérhez hasonló módon – egyenként vagy csoportos banki utalással – közvetlenül a munkavállalók, alszámlánként (zsebenként) különböző SZÉP Kártyás számláira kell majd utalniuk. A munkáltató számára a munkavállaló kötelezettsége a SZÉP Kártyás pénzforgalmi számlaszámai alszámlánkénti (zsebenkénti) megadása. A SZÉP Kártyás pénzforgalmi számlaszám hiányában a munkáltató 2019. január 2-ától nem tud SZÉP Kártyás juttatást adni az adott munkavállalója részére. Ezért javasoljuk, hogy munkáltatóként is hívja fel munkavállalói figyelmét a számlaszámok megadásának fontosságára.

2019. január 2. napjától nem változik:

  • A már meglévő MKB SZÉP Kártyák/társkártyák használhatóak maradnak.
  • A SZÉP Kártyák zsebenkénti felhasználási lehetőségei, a kártyaelfogadás módja (POS terminál, internetes, telefonos engedélyezés) és a szolgáltatási helyei változatlanok maradnak.
  • Az új rendszer szerint működő SZÉP Kártyára béren kívüli juttatásként továbbra is kedvezményes adózással adható támogatás, az éves jogszabályi keretekig 34,5%-os, ezt átlépve 40,71%-es adófizetés mellett.

2019. január 2. napjáig a teendők:

  • Az MKB SZÉP Kártyákra szánt munkáltatói juttatások utalása, a SZÉP Kártya rendelése a jelenlegi rendszer szerint történik. Eddig az időpontig a munkáltatók dolgozóik számára továbbra is összesítve rendelhetik meg a kártyát és utalhatják el a juttatást, a kibocsátó a munkáltató által készített felosztási lista alapján könyveli le az utalt összeget.
  • Annak érdekében, hogy a változással kapcsolatos információkat időben el tudjuk juttatni Önökhöz és munkavállalóikhoz, kérjük:
    • Lépjenek be MKB SZÉP Kártyás munkáltatói tárhelyükre, ellenőrizzék, és szükség esetén pontosítsák adataikat, különös tekintettel e-mail címükre, valamint munkavállalóik nevére, elérhetőségére.
    • Hívják fel dolgozóik figyelmét is, hogy lépjenek be Személyes tárhelyükbe, és ellenőrizzék, szükség esetén pontosítsák személyes adataikat. Különös tekintettel az e-mail címükre, illetve a lakcímükre, annak érdekében, hogy a tájékoztatásokat illetve a Bank számlaszerződés-ajánlatát biztosan megkapják. Az adatmódosítást a munkavállaló közvetlenül is megteheti adatváltozás bejelentő nyomtatvány beküldésével.

Mire és hogyan használható az MKB SZÉP Kártya?

A Széchenyi Pihenőkártya bevezetésének célja az egészségmegőrzéshez, az egészséges életmódhoz és általában az életminőség javításához kapcsolódó szolgáltatások elérhetőségének bővítése. További célja a turizmus gazdaságfejlesztési szerepének erősítése, valamint a gazdasági növekedés hazai forrásainak bővítése.

Egy adott évben bérenkívüli juttatás (cafetéria) keretében kedvezményes adózással (34,5%) támogatás adható a SZÉP Kártyára. 2019. évben a SZÉP Kártya juttatási forma biztosításánál az értékhatárok éves szinten:

  • a versenyszférában: 450.000 Ft
  • a költségvetési szerveknél: 200.000 Ft

Több zsebes (alszámlás) kártyaként használható az MKB SZÉP Kártya és továbbra is él az egyes alszámlákra vonatkozó korlát, így egy évben a munkáltató által nyújtható:

  • szálláshelyre: 225.000 Ft,
  • meleg étkezésre: 150.000 Ft,
  • kultúrára, rekreációra: 75.000 Ft
Az éves és az alszámla keretösszeg felett is adható - a bérhez viszonyítva - kedvezményesebb adóteherrel SZÉP Kártya juttatás (40,71%).

Előnyös lehetőség a SZÉP Kártyával kapcsolatban a munkáltatónál nem merül fel többlet költség (pl. kezelési költség), a munkavállalót adó, járulék nem terheli.

Amennyiben a munkáltató MKB Széchenyi Pihenőkártya formájában ad támogatást a dolgozói részére, úgy 2019-től a munkavállalónak MKB SZÉP Kártya számlavezetési szerződést kell kötnie az MKB Bank Zrt-vel. A munkáltató 2019-ben csak az MKB SZÉP Kártya számavezetési szerződés kapcsán létrejövő korlátozott rendeltetésű GIRO-képes MKB SZÉP Kártya számlákra utalhat dolgozói számára juttatást.

Az MKB SZÉP Kártya megjelenésében, és használatában a bankkártyákhoz hasonló, használata lehetővé teszi, hogy a rendszerbe bevont szolgáltatóknál a felhasználó kártyaegyenlege terhére szolgáltatásokat vásároljon, egyenlegét bármikor lekérdezheti (interneten, telefonon keresztül).

Az egyes alszámlák terhére finanszírozható szolgáltatások körét az alábbiakban ismertetjük.

A szolgáltatásokat a munkavállaló és a közeli hozzátartozói (+élettárs) vehetik igénybe. Az elfogadóhelyek a kártyán lévő egyenleget készpénzre, vagy készpénz-helyettesíthető eszközre nem válthatják át.

A kártyával történő fizetés kényelmes, a szerződött szolgáltatónál vagy POS terminálon (kártyaolvasón), interneten keresztül vagy telefonos engedélyeztetéssel lehet fizetni. Nincsenek külön címletek, így a vásárlásnál annyit fizethetünk, amennyibe a szolgáltatás ténylegesen kerül.

Az MKB SZÉP Kártyán lévő összeg biztonságos, hiszen a kártya elvesztés esetén letiltható, illetve pótolható.

A munkáltatói támogatás adott évben juttatott összegét a juttatás évétől számított második év május 31-ig fel kell használni.
Az MKB Nyugdíjpénztárt és Egészségpénztárt Kiszolgáló Kft-nél marad ügyfelek esetében a számlán maradt összeget a Kft átutalja az ügyfelek munkáltatójának. Az MKB Bank ügyfelei esetében (azoknál az ügyfeleknél, akik MKB SZÉP Kártyás ügyfélként átkerültek a Kft-ből az MKB Bankba, vagy új ügyfélként kötöttek MKB SZÉP Kártya számlavezetési szerződést az MKB Bankkal) a fel nem használt összegek már nem kerülnek levonásra, viszont a jogszabály alapján a Bank a fel nem használt összeg 3 %-nak megfelelő havi díjat számít fel.

Az MKB SZÉP Kártya (főkártya) a munkavállaló részére ingyenes, társkártyák mindössze 1.500 Ft + ÁFA = 1.905 Ft/db-ért formanyomtatványon vagy a munkáltatón keresztül igényelhetők. A kártya lejárati ideje 5 év.


Összefoglaltuk az MKB SZÉP Kártya előnyeit, főbb jellemzőit. Ide kattintva elolvashatja.

Oldal teteje

Fizetési módok MKB SZÉP Kártyával

Az MKB SZÉP Kártya használata helyben, a szolgáltatónál

Az egyes szolgáltatóknál a Szolgáltató-keresőben jelezzük, hogy ha helyben, a szolgáltató és a kártyabirtokos együttes jelenlétében használható fizetésre a SZÉP Kártya. A használat, azaz az engedélyezés 3 formája ebben az esetben:

Amennyiben mint szolgáltató Internetes engedélyezést kíván kezdeményezni, az alábbi nyomógomb segítségével megteheti:

A Kártyabirtokosnak jelen kell lennie, ill. a Kártyájának a helyszínen kell lennie. A banki (POS) terminál PIN kód kérése esetén az alszámlák kódját kell beütni: szálláshoz 1111, vendéglátáshoz 2222, szabadidős szolgáltatáshoz 3333.


Az MKB SZÉP Kártyával történő „előrefizetés/előlegfizetés” Interneten

Az előrefizetéses igény jóváhagyása (ez tipikusan az az eset, amikor egy szálláshely kér előleget a majdani vendégétől) semmiféle előkészítést nem igényel, csak a szolgáltatói szerződés meglétét, s már teheti is a dolgát a szolgáltató. Ekkor az előrefizetési igény egyetlen alkalomra szól, ha a kártyabirtokos jóváhagyta, akkor ezzel le is zárul a folyamat.

Előrefizetés (előlegfizetés) Interneten keresztül a Szolgáltató és a Kártyabirtokos fizikai távollétében történik. A Szolgáltató és a Kártyabirtokos megállapodik a szolgáltatás feltételeiről, ennek során a Szolgáltató az engedélyezéshez megkéri a Kártyabirtokostól a kártyájára nyomtatott "Azonosító szám"-ot (nem azonos a kártyaszámmal!).

Az előrefizetés menete röviden az alábbiak szerint zajlik:

  • a Szolgáltató először és külön jelentkezik be a Kártyaközpontba,
  • megadja a kártyabirtokos "Azonosítószám"-át, nevét és az egyéb szükséges adatokat (igény érvényessége, ügyiratszám (ha van ilyen), szolgáltató e-mail címét).
  • a szolgáltató a Kártyaközponttól a bejelentkezést követően megadott e-mail címre kap egy "Előrefizetési azonosító" számot ezt közli a Kártyabirtokossal (e-mailen, vagy telefonon),
  • a Kártyabirtokos ezt követően külön a Kártyabirtokos menüpontján keresztül hagyja jóvá a fizetést a Kártyaközpontban a szolgáltatótól kapott "Előrefizetési azonosító" segítségével, a szolgáltatáscsoport és az előrefizetendő összeg feltüntetésével
  • Amennyiben a Kártyabirtokos a megadott időpontig az előrefizetési igényt a rendszerben sikeresen jóváhagyja (megtörténik a zárolás), úgy a tranzakcióról mind a Szolgáltató, mind a Kártyabirtokos e-mailben értesítést kap.
  • Az így kifizetett (zárolt) összeg – a többi SZÉP Kártyával történő fizetéshez hasonlóan – 5 munkanapon belül kerül átutalásra a szolgáltató részére.

Ezt a fizetési módot a Szolgáltató és a Kártyabirtokos megállapodásuk szerint bármikor alkalmazhatja.

Az előrefizetéses engedélyezés bemutatóját itt megtekintheti:

Amennyiben mint szolgáltató Előrefizetéses engedélyezést kíván kezdeményezni, az alábbi nyomógomb segítségével megteheti:

Amennyiben mint kártyabirtokos Előrefizetéses engedélyezést kíván végrehajtani, az alábbi nyomógomb segítségével megteheti:

Az MKB SZÉP Kártyával történő fizetés webshopon keresztül

Ez az engedélyezési forma akkor alkalmazható, ha a Szolgáltató rendelkezik saját internetes áruházzal (webshop) és annak keretében a SZÉP Kártya fizetését is biztosítja.


A fizetési módok részletes leírását megtalálja az Általános Üzleti Feltételek 5-8. sz. mellékleteiben.

Oldal teteje

Legyen Ön is munkáltató partnerünk!

Annak érdekében, hogy az Ön dolgozói is mielőbb igénybe vehessék az MKB SZÉP Kártya előnyeit, kérjük adja meg elérhetőségét, hogy mielőbb felvehessün Önnel a kapcsolatot.

Levelezési cím:
MKB Bank Zrt.
1821 Budapest (kiemelt postafiókcím, egyéb más adat feltüntetése nem szükséges)
Telefon: (1) 268 7272
E-mail: munkaltato@mkbszepkartya.hu

Oldal teteje

Jogi háttér

A SZÉP Kártya kibocsátásának és felhasználásának szabályait az 76/2018. (IV. 20.) Kormányrendelet tartalmazza.

Oldal teteje